קורסים אונליין או בכיתת הדרכה?

כולנו נאלצים להמציא את עצמנו מחדש בכל תחום. בסופו של דבר חייבים לחזור לשגרה אבל לאור המצב עסקים מרגישים האטה בקצב החזרה לשגרה והמשק נדרש להמציא עצמו מחדש בכדי להמשיך ולספק מענה לקהל הלקוחות בתחומים רבים. אז בכל זאת, באנו לדבר על מרכזי הדרכה ובמיוחד כאלו המלמדים תוכנות שרטוט ומידול. אז איך אפשר בדיוק להמציא את העסק מחדש, ומה הם בדיוק השינויים הצפויים לנו בתחום זה.

מה לומדים ואיך לומדים?

שאנו מדברים על הלימודים עצמם ועל תוכנות השרטוט והמידול השונות, איך זה בדיוק נעשה עד עכשיו ואיך מתמודדים, הכל מתחלק לשלוש קטגוריות שונות: הדרכה בכיתת לימוד, הדרכה אונליין בשידור חי, או רכישה של מנוי ללימוד עצמי. אז שמדובר בקורסים ללימוד קורס אוטוקאד, קורס רוויט, קורסים בהדמיות ומידול  תלת ממדי המכנה המשותף לכולם זה מחשב. ללא מחשב אי אפשר ללמוד לא בכיתה ולא מרחוק.

קורסים אונליין או בכיתת הדרכה? 1
כיתת לימוד קורס רוויט – כנראה שזו שיטת הלימוד הטובה ביותר

מרכזי הדרכה לאן?

עשרות מרכזי לימוד והכשרה קיימים בישראל. מרביתם מאוד מושקעים ואיתם נמנים מיטב המרצים בתחום שהם המנוע ללימוד הקורסים ברמה הגבוהה ביותר. מרכזי הדרכה פועלים בדיוק כמו מכללות ואוניברסיטאות, אליהם מגיעים עשרות ומאות משתתפים בשבוע בכדי לצרוך ידע. מרכזי ההדרכה מייצרים אווירת לימודים ומשמעת וכן סביבת לימוד מקצועית שבה האינטראקציה הקרובה עם המרצה הינה המשאב החשוב ביותר ולזה קשה לייצר תחליף. שאנו מדברים על מרכזי הדרכה ללימוד תוכנות שרטוט ומידול, כיתת הלימוד מאוד חשובה לאופן בו הלקוח יקבל את הידע. זה בא לידי ביטוי בכך שכיתת לימוד הינה מקום פיזי וצריך להגיע ביום ובשעה קבועים במהלך השבוע, זה מייצר משמעת ומחויבות להשגת המטרה מרבית האוכלוסייה לא אוהבת ללמוד מהבית, במרבית מהמקרים קיימת העדפה של כיתת הדרכה על לימוד מרחוק. משרדי תכנון, מועצות, וגם לקוחות פרטיים מעדיפים להגיע פיזית למרכזי לימוד והדרכה. מבחינתם זה בדיוק כמו לקבוע פגישה חשובה ביומן. לימוד בכיתה מייצר ערך מוסף גדול ומשמעותי לקידום עצמי ועסקי. מכיוון שכיתת לימוד זה לא רק מקום ללמוד, זה מקום שבו קיימת אינטראקציה מאוד גבוהה עם קהל העוסק באותו התחום ובמרבית המקרים המון שיתופי פעולה נרקמים תחת קורת הגג של הכיתה. אז אם החלטתם על למידה של קורס אוטוקאד או קורס רוויט במרכזי הדרכה, סביר להניח שמרכז הדרכה מיקצועי ומורשה יספק עבורכם את כל הצרכים, לא תצטרכו להיסחב עם מחשב מהבית. אבל ברגע שהחלטתם לרכוש קורס אונליין המועבר בשידור חי באינטרנט, עליכם לקחת בחשבון שלא בהכרח תקבלו את הערך התמורה האיכותית ביותר. אז לשם המשך השוואה סקרנו את שאר היתרונות והחסרונות של שאר אפשרויות  הלימוד המועברים למקצועות הדורשות לימוד עם תוכנת מחשב.

קורסים אונליין או בכיתת הדרכה? 2
הדרכות אונליין בשיור חי או לימוד עצמי – שכל אחד יחליט מה הכי נכון עבורו

לימוד אונליין בשידור חי…האומנם?

איזה כיף, לא יוצאים מהבית, עדיין בפיג’מה וכוס קפה חם ליד המחשב ומחכים למדריך שיעלה ויתחיל בשיעור. מאחורי הפלטפורמה האינטרנטית מוסתרים להם עוד כמה עשרות משתתפים שסביר להניח גם הם באותה נקודת נוחות. אז יתרון ראשון מאוד ברור להדרכה מרחוק של קורס רוויט וקורס אוטוקאד, שכל הפקקים נחסכו ולא מבזבזים זמן בכבישים ועל מציאת חניה ושלא נדבר על ההוצאה הכספית הכרוכה בכך. הקורס מתחיל המרצה מדבר ומסביר והמסך נשלט וכל מה שאנו צריכים לעשות זה להקשיב, לכתוב ולזכור את התהליכים המורכבים כי עוד מעט יהיה תרגול וכמובן יהיו עוד המון שאלות. בלימוד אונליין מורגש חסרון גדול מאוד והוא, היכולת לתרגל תוך כדי הסברים של המרצה, וזאת כאשר למרבית המשתתפים בדרך כלל אין מחשב עם שני מסכים או שני מחשבים בכדי לגרום לתרגול תוך כדי הסבר. הרוב יסכים, קורסים אונליין מצריכים תרגול מעשי בתזמוני זמן קצרים וזאת בכדי לאפשר לקהל המשתתף בקורס לא לאבד עניין בתוך הרצאות ודיבורים ארוכים. לכל זה תוסיפו את עשרות השאלות המצטברות תוך כדי לימוד שתשובות עליהם יהיו במרוכז ובמרבית המקרים ההסברים יחזרו על עצמם פעמיים שלוש נוספות, דבר המקשה מאוד על הקורס להתקדם בחומר הלימוד שנקבע.

פתרון יצירתי – לימוד עצמי?

פלטפורמה נוספת המוצעת כיום הינה לימוד עצמי. פלטפורמה זו קיימת בעולם לא מעט שנים ולקוחות רוכשים מנוי שבדרך כלל מוצע לתקופת זמן. יתרון בולט זה שהלימוד מתקיים בכל יום בשבוע וסביב השעון, מערכי השיעורים נמצאים לרוב במערכת שרתים אינטרנטיים ובעזרת שם משתמש וסיסמא ניתן להיכנס ולצפות בסרטונים בכל רגע נתון. הלימוד העצמי בדרך כלל נותן מענה דיי טוב למי שיודע ללמוד בעצמו ובכך מאפשר לרכוש ידע וכלים במחירים מאוד נוחים. חשוב להדגיש שלימוד עצמי עם סרטוני הדרכה אינו מקיף לרוב כמו קורסים אונליין או קורסים במרכזים וזה מצריך בסופו של יום עוד חיזוקים בשיעורים עצמאיים עם מורה פרטי.

שלוש פלטפורמות שונות שכולן למען מטרה אחת.

במקום האחרון – קטגורית הלימודים אונליין מרחוק. חוסר היכולת לתרגל וליישם מאוד מקשה על הלימוד וקצב ההתקדמות ובכדי שזה ייעשה טוב יותר יש צורך להגביר את כמות המפגשים והתמיכה לאורך הקורס בכדי לקבל תוצאה מירבית.

במקום השני – לימוד עצמי. היכולת ללמוד לבד דיי מוכיחה את עצמה. בדרך כלל תמיכה טובה לאורך הלימוד או מקור אחר לשאול שאלות מוסיף ערך מוסף אדיר ללימוד העצמי ובדרך כלל המחירים באופן משמעותי נמוכים יותר.

במקום הראשון – לימוד בכיתה. כן אז אין לזה באמת תחליף. כולנו רוצים אינטראקציה, לצאת מהבית להתאוורר, להגיע למקום ולהרגיש את ההדרכה מקרוב. האומנם זה הקורס שבדרך כלל היקר ביותר אבל עם הערך המוסך הגדול ביותר.

אז שכל אחד יחליט מה נכון עבורו. אין פה עניין של נכון או לא נכון ומה טוב יותר או טוב פחות. כל לקוח בעל יכולות שונות ולכן מגוון הקורסים מאפשר לכל אחד להחליט בעצמו מה מתכונת הלימוד הנכונה ביותר עבורו.

בואו לשיעור ניסיון חינם וללא התחייבות!

קורס אוטוקאד וידיאו

קורס רוויט וידיאו

SILVER

₪790 / 3 חודשים

מלאו את הפרטים ונציג שלנו יחזור אליכם בהקדם להשלמת התשלום. 

GOLD

₪1,290 ₪890 / 12 חודשים

מלאו את הפרטים ונציג שלנו יחזור אליכם בהקדם להשלמת התשלום.

PLATINUM

₪1,790 ₪1,290 / 12 חודשים

מלאו את הפרטים ונציג שלנו יחזור אליכם בהקדם להשלמת התשלום.

PLATINUM

₪1,290 / 12 חודשים

מלאו את הפרטים ונציג שלנו יחזור אליכם בהקדם להשלמת התשלום.

GOLD

₪890/ 6 חודשים

מלאו את הפרטים ונציג שלנו יחזור אליכם בהקדם להשלמת התשלום.

SILVER

₪590 / 3 חודשים​

מלאו את הפרטים ונציג שלנו יחזור אליכם בהקדם להשלמת התשלום.