ההבדל בין AutoCAD לבין Revit

Autocad הייתה אחת התוכנות הראשונות לשרטוט בעזרת מחשב שביצעה במחשבים אישיים. נכון לעכשיו משתמשים בו קהל מאוד גדול ומגוון בתחום התכנון והבניה כגון אדריכלים, מהנדסים יועצים מנהלי פרויקטים למספר יישומים ליצירה ושינוי של צורות גיאומטריות דו / תלת ממדיות, ליצירת תכנון של מבנים, גשרים, כבישים, פיתוח, נגרות ועוד. כיום התכנון מאוד דינאמי ומתקדם וניתן ליצור ולשנות את העיצוב גם ברשת וגם נייד. לעומת זאת, תוכנת Revit הינה תוכנה פרמטרית המשמש ליצירת גיאומטריה מצוידת במידע אמיתי. זה במילים אחרות, כלי מודול בניית 4D לבניית מידע (BIM) הכולל תכונות לתכנון אדריכלי, הנדסת מבנה ובנייה.

השוואה נהדרת בין אוטוקאד ורוויט הממחישה את הזמן החסכון בזמן בין שרטוט דו ממד למידול חכם בתלת ממד – קרדיט ל- https://www.redcage.ca

תוכנת אוטוקאד AUTOCAD

תוכנת אוטוקאד ניחנת בהמון יכולות ועיקר שימושיהם בישראל למטרת השרטוט הטכני הדו ממדי. מידול בתלת ממד באוטוקאד אינו פופולארי בקרב המשתמשים בישראל וכיום מרבית התכנון לאדריכלים ומהנדסים בתלת ממד עבר לרוויט. להלן כמה יכולות פשוטות הניתנות באוטוקאד:

יכולות שרטוט דו ממדיות מאוד מיקצועיות עם מגוון עצום של כלים

אפשרות לייבא תמונות JPG וקבצי PDF אל תוך הממשק

ייצוא לסוגי קבצים מרובים כגון: DXF, DGN, DWF ועוד.

יכולת לייצר אובייקטים חכמים וייצוא טבלאות נתונים חכמות

יכולת הפקת גליונות מתקדמת בכל גודל צבעוניות ובשחור לבן.

יכולת של שיתופי קבצים והשוואתן כרפרנסים XREF

למידע נוסף אודות קורס אוטוקאד הקליקו כאן

תוכנת רוויט REVIT

BIM, עליו מבוססת Revit, היא פרדיגמה חדשה של CAD המאפשרת תכנון אינטליגנטי, תלת-ממדי ומבוסס על אובייקטים. הגרסה הנוכחית של Revit נתמכת רק על ידי מערכת הפעלה של חלונות אך לא ניתן להשתמש בה במערכות הפעלה אחרות כמו Mac OS.  להלן חלק מהתכונות הפופולאריות בתוכנה:

בניית דוגמנות מידע (BIM) – ניתן ליצור דגמים עם מידע בחיים האמיתיים ובלתי ניתן לחלוקה.

רכיבים פרמטריים – פתיחת מערכות גרפיות לעיצוב ויצירת טפסים

שיתוף עבודה – התורמים יכולים לשתף ולשמור את עבודתם.

לוחות זמנים – ניתן להפיק תצוגה טבלאית של הדגם מתכונות האלמנטים.

יכולת פעולה הדדית – יבוא, ייצוא וקישור נתונים עם פורמטים נפוצים.

ביאור – עריכת WYSIWYG מאפשרת לך לשלוט במראה הטקסט.

תכנון אדריכלי – הוסף אלמנטים למודל הבניין, כולל קירות, דלתות, חלונות ורכיבים

Rendering Cloud – הפקת הדמיות פוטוריאליסטיות בענן.

למידע נוסף אודות קורס רוויט הקליקו כאן

הבדלי המפתח בין AutoCAD ל- Revit

שתי התוכנות אוטוקאד ורוויט פופולריות מאוד במשרדי התכנון בישראל ובעולם כולו להלן כמה הבדלים עיקריים:

Autocad עובד יותר כמו נייר ציור בו תוכלו ליצור עיצוב דו מימדי המייצג אלמנטים אמיתיים לפרויקט שלכם ואילו Revit מתמקד יותר בהתחשב בפרויקט בכללותו וארון לדבר האמיתי. הוא משמש לבניית רכיבי תלת מימד המצוידים במידע אמיתי.

Autocad מתמקדת ברכיבים בודדים של פרויקט ואילו Revit מחשיבה את הפרויקט כולו כמכלול ומעניקה לאדריכלים יתרון של התייחסות לעיצוב כבלתי ניתן לחלוקה.

קל יותר לבצע שינויים ושינויים של הרגע האחרון שהוצעו על ידי לקוחות ב- Revit בהשוואה ל- Autocad, בה השינויים כמעט ידניים וצריכים זמן מאוחר יותר.

Autocad גמיש יותר בהשוואה ל- Revit מכיוון שהוא תומך בפקודות פני השטח, הרשת והסולידית של Autocad ואילו בהמשך הוא מחמיר שכן הדברים דורשים לבנות נכון מכיוון שלשם כך אנו לא רק בונים מודל תלת מימדי אלא גם מודל שיאפשר. תיאום התפקיד והרבה יותר.

Autocad עוקב אחר תיאום לינארי המערב קבוע קדימה ואחורה בין כל הקבוצות הקשורות. מצד שני, ל- Revit יש יתרון שכן ניתן לחבר את כל הדגמים למודל האדריכלי במרכז כדי לעקוב אחר ההתנגשויות בזמן אמת ביניהן.

Autocad נתמך הן על ידי Windows והן של Mac, ואילו Revit יכול לפעול רק ב- Windows כרגע.

אפליקציית האינטרנט של Autocad זמינה ליצירת עריכה ושיתוף עיצובים של CAD באמצעות הדפדפן והמכשירים הניידים ואילו Revit זמינה כתוכנה שניתן להשתמש בה לאחר ההתקנה בחלונות.

Autocad לעומת Revit דורשים מנוי מ- Autodesk ובהתאם לדרישות, אפשר לבחור בתוכניות חודשיות או שנתיות. עלות המנוי ל- Revit גבוהה יותר בהשוואה ל- Autocad באותו משך.

לסיכום, שתי התוכנות AutoCAD לעומת Revit מפותחים ומשווקים על ידי Autodesk. כלי AutoCAD לעומת Revit משמשים בתעשיות למטרות מסחריות ליצירת הדפסות תוכניות דו-ממדיות תלת-ממדיות לבניינים, גשרים, מחשב וכו ‘. שניהם AutoCAD לעומת Revit דורשים מנוי חודשי או שנתי מ- Autodesk כדי ליצור תוכניות הדפוס והדגמים. מטרת Autocad היא לצייר קווים דו מימדיים המייצגים אלמנטים אמיתיים ואילו ניתן להשתמש ב- Revit ליצירת רכיבי תלת מימד המצוידים במידע אמיתי. Autocad מתמקד בתכנון ובשינויים של אלמנטים בודדים בפרויקט ואילו, ב Revit, הפרויקט נחשב כבלתי ניתן לחלוקה.

השינויים של הרגע האחרון נעשים בקלות ב- Revit בהשוואה ל- Autocad, שם השינויים הם ידניים וגוזלים זמן. Autocad זמין כאפליקציית אינטרנט ונייד כאחד וניתן להשתמש בו בשתי הפלטפורמות Windows ו- Mac. ניתן להשתמש ב Revit רק במערכת ההפעלה Windows. בהתבסס על הדרישות, דרישות חומרה ועיצוב זמינות ניתן לבחור בין Autocad ו- Revit כדי ליצור הדפסים.

בישראל נלמדים התוכנות אוטוקאד ורוויט חשוב לדרוש את ההשוואות האלו לפני שנרשמים לקורס בכיתה, כך שלקוח המעוניין לרכוש קורס יכול לבחור בין קורס אוטוקאד לבין קורס רוויט וגם לצרוך את שניהם וזאת הכל תלוי בתחום העיסוק והצורך לכן חשוב לדעת על ההבדלים בין התוכנות ועל היכולות של כל תוכנה שבחירת התוכנה לעסק תהיה הטובה ביותר.

בואו לשיעור ניסיון חינם וללא התחייבות!

קורס אוטוקאד וידיאו

קורס רוויט וידיאו

SILVER

₪790 / 3 חודשים

מלאו את הפרטים ונציג שלנו יחזור אליכם בהקדם להשלמת התשלום. 

GOLD

₪1,290 ₪890 / 12 חודשים

מלאו את הפרטים ונציג שלנו יחזור אליכם בהקדם להשלמת התשלום.

PLATINUM

₪1,790 ₪1,290 / 12 חודשים

מלאו את הפרטים ונציג שלנו יחזור אליכם בהקדם להשלמת התשלום.

PLATINUM

₪1,290 / 12 חודשים

מלאו את הפרטים ונציג שלנו יחזור אליכם בהקדם להשלמת התשלום.

GOLD

₪890/ 6 חודשים

מלאו את הפרטים ונציג שלנו יחזור אליכם בהקדם להשלמת התשלום.

SILVER

₪590 / 3 חודשים​

מלאו את הפרטים ונציג שלנו יחזור אליכם בהקדם להשלמת התשלום.